Sveikatos skiltelė

Mieli Tėveliai/ globėjai, maloniai primename, kad „Mokinio sveikatos pažymėjimas“ (forma Nr. E027-1) galioja 1 metus nuo jo išdavimo datos. 

Nepasitikrinę sveikatos mokiniai negali dalyvauti fizinio ugdymo pamokose, nes nežinoma jų fizinio ugdymo grupė, mokykla (lopšelis-darželis) negali užtikrinti kitų su jo sveikata susijusių sąlygų, tokių kaip pritaikytas maitinimas, pagalba savirūpai ir t.t. 

Profilaktinis sveikatos patikrinimas – tai ne formalumas, ugdymo įstaigos gauna tikslias rekomendacijas dėl vaiko galimybių dalyvauti ugdymo veikloje bei nurodymus, kokių pirmosios pagalbos priemonių reikėtų imtis, jei vaikui prireiktų skubios pagalbos mokykloje (pavyzdžiui, dėl alergijos ar lėtinių ligų) ar kokios būtų specialiosios rekomendacijos vaikui, sergančiam lėtine ligą (pvz., cukriniu diabetu, bronchine astma ar kitomis). 


Mieli tėveliai (globėjai, rūpintojai)!

Vanduo – gyvybė. Ar kada susimąstėte, koks svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir sveikatai yra vanduo? Jis – mūsų medžiagų apykaitos ir gyvybinių funkcijų pagrindas. Be to, vanduo svarbus burnos ertmėje vykstantiems procesams, įskaitant savaiminį dantų apsivalymą. Pateikiame atmintinę apie vandens svarbą dantims. Atminkite – sveikiausias būdas atsigaivinti šiltuoju laikotarpiu – išgerti stiklinę vandens!

Vandens svarba dantims



Gegužės mėnesį Sveiko judėjimo minėjimo proga susipažinkime su vaikų plokščiapėdystės būkle ir įsidėmėkime, kas yra svarbu taikant prevenciją. Norint užtikrinti kokybišką čiurnos sąnario vystymąsi ir išvengti pėdos deformacijų, reikėtų atkreipti dėmesį į kasdienes vaikų fizines veiklas ir pagal tai parinkti jiems saugią avalynę.

Mūsų patarimai primins vaikų plokščiapėdystės priežastis, supažindins, kokiais atvejais reikėtų kineziterapeuto konsultacijos, ir nusakys svarbiausias veiklas, kurios padeda išvengti pėdų deformacijų. Pranešime taip pat susipažinsite su universaliais, įvairaus amžiaus asmenims tinkamais plokščiapėdystės prevencijos pratimais, kuriuos galėsite atlikti kartu su visais šeimos nariais!

Rekomendacijos tėvams ir pedagogams, kaip išvengti vaikų plokščiapėdystės


Mieli tėveliai (globėjai)!

Vaikystės metu susiformavę sveikatai palankaus maitinimosi įpročiai ir įgūdžiai išlieka visam gyvenimui bei turi didelį poveikį sveikatos būklei, kūno masei ateityje. Labai svarbu sveikatai palankius maitinimosi įpročius ugdyti nuo pat mažens. Pateikiame patarimų, kurie gali padėti formuoti tinkamą vaiko maitinimosi rutiną ir sveikatai palankų gyvenimo būdą.

„Vilnius sveikiau“ komandos patarimai, kurie gali padėti vaikui tinkamai maitintis


Enterovirusai – tai grupė Picornaviridae šeimai priklausančių virusų, galinčių sukelti daugybę infekcinių ligų, ypatingai kūdikiams ir vaikams. Jie gali sukelti įvairius klinikinius sindromus, pavyzdžiui, rankų-kojų-burnos ligą, herpanginą, miokarditą, aseptinį meningitą ir kt.

Dažniausiai visų šių virusų plitimas vyksta fekaliniu-oraliniu būdu, tačiau galimas virusų plitimas ir oro lašeliais per kvėpavimo takus. Enterovirusai yra atsparūs aplinkos veiksniams, jie ilgai išlieka gyvybingi kambario temperatūroje, išgyvena veikiami skrandžio rūgšties bei virškinimo fermentų. Inkubacinis laikotarpis trunka 3-10 dienų.

Enterovirusų sukeltų infekcijų klinikiniai požymiai gali būti labai polimorfiški, tačiau dažniausiai pasireiškia karščiavimu, virškinamojo trakto sutrikimais, virusinėms infekcijoms būdingais prodrominiais požymiais.


Nustatyta, kad enterovirusu vaikai užsikrečia per nešvarų vandenį, maistą, įkvėpdami oro su užkratu. Pirmieji ligos požymiai užsikrėtus pasireiškia po 2-10 dienų: Daugeliui užsikrėtusių enterovirusais nebūna jokių simptomų, jie tampa viruso nešiotojais ir platinktojais. Tai priklauso nuo vaiko imuniteto, pašalinių ligų ir pan.

Nėra vakcinos užkirsti kelią ne polio enterovirusų plitimui. Dažnas, kruopštus rankų plovimas padės išvengti perdavimo daugelio infekcinių ligų, įskaitant enterovirusų sukeltų infekcijų.

Viruso plitimui apriboti rekomenduojama:

· laikytis asmeninės higienos ligos metu: čiaudint ir kosint būtina prisidengti burną ir nosį servetėle. Rankas plauti po kiekvieno sąlyčio su burnos ir nosies išskyromis, taip pat prieš gaminant maistą, prieš valgant;

· vengti artimo sąlyčio su sergančiais asmenimis;

· dažnai valyti ir dezinfekuoti galimai užterštus paviršius.

Ugdymo įstaigoje rekomenduojama:

· kruopščiai dezinfekuoti vaikų dažnai liečiamus paviršius, pakeisti sergančiojo patalinę, rankšluostį.

Daugiaus informacijos apie Enterovirusinę infekciją.


Kviečiame ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvelius į sveikos mitybos užsiėmimus, kuriuos sudarys dvi dalys: teorinė paskaita ir praktinės sveiko maisto gaminimo dirbtuvės  

Teorinėje dalyje aiškinsimės, kaip formuoti tinkamus vaikų mitybos įgūdžius, nagrinėsime sveikos mitybos principus, o praktinių dirbtuvių metu kviesime į kulinarijos studiją, kurioje išbandysime naujus, vaikų mėgstamus bei sveikatai palankius patiekalus.

Mokymai vyks nuo gegužės 27 iki birželio 7 dienos. Teorinė paskaita vyks nuotoliniu būdu, o praktinis užsiėmimas pasirinktinai – kontaktiniu arba nuotoliu būdu per „Zoom“ programą. Jums tinkamiausią užsiėmimų vietą ir laiką galite išsirinkti registracijos formoje.

Mokymų turinys parengtas atsižvelgiant į vaikų mitybos principus ir rekomenduojamą maisto medžiagų ir energijos poreikį. Mokymus ves savo srities žinovai: dietistas, maisto technologas bei virtuvės šefas.

Vietų skaičius ribotas!

Daugiau informacijos ir registracija ČIA? https://www.vilniussveikiau.lt/mokymai-gamink-sveikiau-ikimokyklinio-amziaus-vaiku-tevams/


Gerbiami tėveliai (globėjai, rūpintojai)!

Tinkamų įpročių formavimas yra itin svarbus harmoningam ir visapusiškam augimui. Vaikystėje formuojasi dauguma judėjimo įpročių, kurie lemia žmogaus fizinį vystymąsi. Netinkamai susiformavę judėjimo, miegojimo ar net sėdėjimo įpročiai gali skatinti vystytis netinkamus judesio modelius, dėl kurių ateityje gali kilti raumenų ir sąnarių problemų.

Viena dažniausiai pasitaikančių netaisyklingų laikysenų sėdint – „W“ sėdėsena – poza, kai vaikai sėdi sulenkę kojytes per kelius ir į šonus. „Vilnius sveikiau“ komanda parengė patarimus, kaip to išvengti ir kaip šią sėdėseną pakeisti taisyklinga!

Rekomendacijas „W sėdėsena: kas tai ir kaip jos išvengti“.


Vilniaus visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ komanda visuomenę nuolat informuoja įvairiomis sveikatą stiprinančiomis temomis. Pačių mažiausiųjų dantų sveikata yra neatsiejama nuo kokybiško ir sveiko gyvenimo būdo. Burnos ertmės pokyčiai parodo ir bendrą vaiko sveikatą, tad rekomenduojame atidžiai stebėti vaiko dantų išvaizdą: dantų spalvos pokyčius, apnašų atsiradimą, dantenų spalvą.

Šiuo pranešimu norime suteikti daugiau žinių apie tamsaus pigmento, juosiančio dantis, atsiradimą. Paminėsime pagrindines šių estetinių pokyčių priežastis ir pateiksime sprendimo būdus. Norime pabrėžti, kad šis pokytis burnoje yra labiau kosmetinė problema, nei sveikatai ar dantims kenkiantis reiškinys.

Tamsus pigmentas ant vaikų dantų


Šiandien, Kovo 22 –ąją, kiekvienais metais, visame Pasaulyje yra minima vandens diena. Vanduo – tai gyvybės šaltinis, kuris labai svarbus visai žmogaus organizmo veiklai. Jis padeda pašalinti iš organizmo kenksmingas medžiagas, todėl mūsų kūnas turi būti pakankamai juo aprūpintas. Vanduo padeda palaikyti asmens higieną, todėl svarbu nepamiršti, kad jis ne tik vidinės, bet ir išorinės švaros pagalbininkas.   Pratinkime nuo mažens vaikus gerti vandenį.

Patarimai kaip paskatinti vaiką gerti daugiau vandens.

Vanduo – ar viską apie jo svarbą ir vartojimą žinome?


Kokybiškas ir pakankamos trukmės miegas yra gyvybiškai svarbus besivystančiam vaiko organizmui. Vaikams nuo 1 iki 6 metų rekomenduojama miego trukmė per parą yra 10–12 valandų. Miegant nepakankamai gali kilti įvairių sveikatos problemų – nuovargio jausmas, virškinimo sutrikimai, galvos skausmai, silpnėja suvokimo ir pažinimo gebėjimai, trukdantys mokytis ir įsisavinti naujas žinias.

Ne mažiau svarbi yra ir gera miego kokybė, kuri užtikrina sklandų jautraus vaikų organizmo vystymąsi. Tarptautinės miego dienos proga parengėme rekomendacijas, kaip keliais paprastais žingsniais pagerinti vaikų miegą. Tikimės, kad informacija bus Jums naudinga, ir linkime malonaus ir kokybiško miego!

Rekomendacijos „Žingsniai, kaip pagerinti vaikų miegą“.


Mieli tėveliai (globėjai),

Pasaulyje vis dar labai didelė problema – maisto švaistymas ir netvarus gyvenimo būdas. Per metus net 1/3 maisto yra iššvaistoma, daugiausia namų ūkiuose, todėl labai svarbu šeimas mokyti naujų įpročių: skatinti planuoti savo racioną ir apsipirkimus, tausoti produktų atsargas, protingai jas naudojant, bei išmesti kuo mažiau maisto likučių.

Prasidėjus naujiems metams, siekdami pokyčių, pateikiame keletą patarimų, kurie Jums padės ne tik ugdyti naujus įgūdžius, bet ir sumažinti maisto likučių kiekį virtuvėje. Kviečiame peržiūrėti Vilniaus visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ komandos sukurtą vaizdo įrašą apie tvarumą ir mažais žingsneliais pradėti savo šeimoje ugdyti sveikatai ir visatai palankesnius įgūdžius kartu!

1. Rekomendacijos „Virtuvė be maisto atliekų“.

2. Atmintinė „6 žingsniai virtuvės be maisto atliekų link“.


Vėjaraupiai – tai ūminė virusinė liga, pasireiškianti karščiavimu, pūsleliniu odos ir gleivinių bėrimu. Dažniausiai šia liga serga ikimokyklinio amžiaus vaikai, tuomet persergama lengva šios ligos forma.

Kadangi tai labai užkrečiama liga, nuo ligos pradžios sergantysis turi būti izoliuojamas 10 dienų (privaloma neleisti vaiko į darželį, nevesti į lauką).

Kaip apsisaugoti nuo vėjaraupių?
Rekomenduojama pasiskiepyti:
Visus anksčiau nesirgusius vaikus vyresnius nei 9 mėnesių amžiaus (ypač lankančius darželius bei mokyklas ar sergantys lėtinėmis ligomis, imunodeficitais). Dažniausiai vėjaraupių vakciną rekomenduojama skiepyti kartu su tymų – parotitinės infekcijos – raudonukės (MMR) vakcina. Vaikams (vyresniems nei 9 mėn.) ir suaugusiems asmenims rekomenduojamos dvi vakcinos dozės.

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro paruoštas lankstinukas apie vėjauraupius.


Įsitvirtinus šaltiems, žiemiškiems orams, norėtume priminti, kad ledas gali būti klastingas ir pavojingas. Lipant ant jo reikia būti ypač budriems ir atsargiems.

Prieš lipdami ant ledo laikykitės visų atsargumo priemonių ir būkite pasiruošę neatidėliotiniems veiksmams nelaimės atveju.

Daugiau informacijos apie saugų ir atsakingą elgesį ant ledo kviečiame žiūrėti Vilniaus visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ parengtoje vaizdinėje informacijoje.

Vaizdo klipas: https://www.vilniussveikiau.lt/saugus-elgesys-ant-ledo/


Atšalus orams, skubame dalintis patarimais, kaip tinkamai aprengti vaiką, kad jam lauke nebūtų nei per karšta, nei per šalta. Kviečiame susipažinti su pateiktomis rekomendacijomis.

Pilną straipsnį galite rasti nuorodoje:


Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) primena, kad žiemą bei pavasarį aktyviai plinta ne tik peršalimo ligos, bet rotavirusų, noravirusų, adenovirusų sukeltos žarnyno infekcijos. Virusinių žarnyno infekcijų pakilimas prasideda spalio mėnesį ir tęsiasi iki gegužės mėnesio. Dažniausiai serga vaikai iki 6 metų amžiaus. Šie susirgimai pasireiškia vėmimu, viduriavimu, pilvo skausmu, karščiavimu. Infekcija ypač pavojinga kūdikiams, dėl skysčių ir gyvybiškai svarbių mikroelementų netekimo vemiant ir viduriuojant. Siekiant sumažinti užsikrėtimo virusinėmis žarnyno infekcijomis rizikos ugdymo įstaigoje svarbu tėveliams/ globėjams laikytis šių rekomendacijų:

  • Vilniaus miesto departamento Nacionalinis visuomenės sveikatos centras primena, kad draudžiama vesti vaikus į ugdymo įstaiga jei vaikas skundžiasi skausmu, viduriuoja, vemia, karščiuoja;
  • Jeigu pastebite, kad jūsų vaikas prastai jaučiasi, palaikykite jį keletą dienų namie, pastebėkite jo sveikatą, kad įsitikintumėte, jog tikrai galima išleisti į darželio kolektyvą. Visuomet konsultuokitės su savo šeimos gydytoju;
  • Pajutus pirmuosius užkrečiamosios ligos požymius: pykinimą, vėmimą, viduriavimą, pilvo skausmus, karščiavimą, nedelsiant kreiptis į savo šeimos gydytoją ir laikytis jo paskirtų rekomendacijų.
  • Dažniausiai sergantysis virusine žarnyno infekcija virusą išskirią vidutiniškai iki 7 dienų, todėl vaiko į kolektyvą nereikėtų leisti kol yra klinikiniai ligos simptomai.

Tik būdami sąmoningi užkirsime kelią virusų plitimui vaikų ugdymo įstaigos kolektyvuose.


„Vilnius sveikiau“ pataria:


Gerb. Tėveliai,

nors šiuo metu labai sudėtinga epidemiologinė situacija šalyje, tačiau viso darželio bendruomenė stengiasi, kad šventinis laikotarpis mažiesiems atneštų gerą nuotaiką bei šventinį laukimo džiaugsmą.
Dalinamės su Jumis Kalėdų ir Naujųjų metų švenčių organizavimo pandemijos metu infografiku, padėsiančiu sukurti kitokią šventę bei švęsti Kalėdas jaukiai ir saugiai. Infografike  pateikiami patarimai, kaip džiugiai pasitikti šventes kartu su vaikais ir bendruomene įgalinant kūrybiškumą, fantaziją, kaip kurti šventines ugdymosi erdves. Taip pat primenama apie saugumo reikalavimus organizuojant šventinius renginius, kad visi liktume sveiki ir saugūs.
Kartu mes esame stiprūs, todėl viliamės, kad bendromis pastangomis sukursime nepamirštamas, spindinčias ir saugias šventes!

Loader Palaukite…
EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

Reload Paleisti iš naujo
| Open Atidaryti naujame lange


  • Kviečiame tėvelius

    Mieli tėveliai, Vilniaus visuomenės sveikatos biuras „Vilnius sveikiau“ renka net 12 grupių tėvams, globėjams ar rūpintojams, kurie augina 1–6, 7–12 ir 13–17 metų amžiaus vaikus bei paauglius. Tai puiki proga tiems, kurie nori pagerinti vaikų auklėjimo įgūdžius, pagilinti tiek teorines, tiek praktines tėvystės žinias.

    Tėvų susitikimai grupėmis vyks nuotoliniu būdu 1 kartą per savaitę. Iš viso bus 7 susitikimai. Vieno susitikimo trukmė – 3 akademinės valandos. Grupės susitikimus ves grupės vadovas – psichologas. Susitikimuose dalyviai diskutuos, spręs realias ir galimas vaiko auklėjimo situacijas, atliks pozityvaus auklėjimo įgūdžius lavinančias užduotis, vaidmenų pratimus.

    Pirmosios grupės startuoja jau spalio 25 dieną! Registracijos metu pasirinksite vieną iš grupių, kuri jums bus aktuali pagal jūsų vaiko/-ų amžių ir jums tinkamą susitikimo laiką.

    Kaina: nemokamai

    Visa informacija ir registracija čia: https://www.vilniussveikiau.lt/tevystes-igudziu-ugdymo-programa/


  • Lankstinukas tėvams
    Loader Palaukite...
    EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

    Reload Paleisti iš naujo
    | Open Atidaryti naujame lange

  • Vasaros užkandžių dėžutė
    Užkandis – mažos apimties valgymas, kuris padeda neperalkti ir greitai pasistiprinti. Vasaros užkandis turi būti ne tik maistingas bet ir saugus. 
    
    Pateikiame rekomendacijas apie užkandžius ir taip pat kviečiame kartu su mažaisiais atlikti žaismingą užduotį, kuri padės išmokti tinkamai susiruošti, laikyti ir pasirinkti, ką įsidėti į vasaros užkandžių dėžutę.
    
    Loader Palaukite...
    EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

    Reload Paleisti iš naujo
    | Open Atidaryti naujame lange
    Loader Palaukite...
    EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

    Reload Paleisti iš naujo
    | Open Atidaryti naujame lange

  • Kaip elgtis esant karštai oro temperatūrai lauke?
    Loader Palaukite...
    EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

    Reload Paleisti iš naujo
    | Open Atidaryti naujame lange

  • Geros savijautos gidas
    Loader Palaukite...
    EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

    Reload Paleisti iš naujo
    | Open Atidaryti naujame lange

  • Saugus buvimas gamtoje
    Loader Palaukite...
    EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

    Reload Paleisti iš naujo
    | Open Atidaryti naujame lange

  • Būk saugus vandenyje!

    Vasara prasidėjo, o kartu su ja ir maudymosi sezonas. Labai svarbu pasikalbėti apie saugų elgesį prie vandens su vaiku!

    Daugiau informacijos apie saugų elgesį bei pirmąją pagalbą nelaimės atveju kviečiame žiūrėti Vilniaus visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ parengtoje vaizdinėje informacijoje.

    Vaizdo klipas: https://www.youtube.com/watch?v=B3-50ukPY1U


  • Paskaitų ciklą apie saugios aplinkos kūrimą namuose ir saugų elgesį pramogaujant lauke su vaikais

    Kviečiame Jus į dviejų paskaitų ciklą apie saugios aplinkos kūrimą namuose ir saugų elgesį pramogaujant lauke su vaikais. Paskaitas skaitys Vilniaus visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ fizinio aktyvumo specialistė.

    Pirmoji paskaita vyks balandžio 20 d. 18 val. apie saugios aplinkos kūrimą namuose, kurios metu:

    • kalbėsime apie patiriamų traumų rizikos veiksnius, pavojingą elgesį ir pavojus namuose;
    • pasidalysime patarimais, galinčiais padėti išvengti traumų namuose.

    Antroji paskaita vyks balandžio 27 d. 18 val. apie saugų elgesį pramogaujant lauke su vaikais, kurios metu:

    • kalbėsime apie patiriamų traumų rizikos veiksnius, pavojingą elgesį ir pavojus pramogaujant lauke;
    • pasidalysime patarimais, galinčiais padėti išvengti traumų pramogaujant lauke ir prisiminsime svarbiausias kelių eismo taisykles.

    Paskaitos vyks „Zoom“ vaizdo konferencijų ir pokalbių platformoje. Į paskaitas galite registruotis čia: https://cutt.ly/8vaWkkN


  • Šiltėjantį orą pasitikite su šypsena!
    Loader Palaukite...
    EAD Logo Dokumentas neatsidaro?

    Reload Paleisti iš naujo
    | Open Atidaryti naujame lange

  • SAM paaiškina, kuo skiriasi koronaviruso testavimo būdai

    Siekiant laiku diagnozuoti koronavirusą (COVID-19) ir suvaldyti jo plitimą šalyje,  itin svarbus skirtingo tipo testų naudojimas kuo platesniam gyventojų ratui. Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) informuoja, kuo skiriasi koronaviruso testai, kam jie skirti ir kada turėtų būti atliekami.

    Nuoroda į informaciją:

    https://sam.lrv.lt/lt/naujienos/sam-paaiskina-kuo-skiriasi-koronaviruso-testavimo-budai


🌐 LT»ENG
Skip to content