Respublikinė akcija "Kūrybinė STEAM savaitė darželyje"

Atnaujinta: 2019 liepos 12

Respublikinė akcija „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje” vykdyta 2019 m. gegužės - birželio mėnesiais įgyvendinant Vilniaus lopšelio – darželio „Mažylis“ Atvirų techninių kūrybinių dirbtuvių projektą „Magiškoji STEAM laboratorija“ finansuojamą iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšų. Ši akcija skirta plėtoti STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) idėjas ikimokyklinio ugdymo įstaigose, į šias veiklas įtraukiant darželių bendruomenes. 

Tikslas - kūrybiškai, aktyviai veikiant su turimomis inovatyviomis priemonėmis siekti nuosekliai ir sistemingai įgyvendinti  STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) idėjas kasdieninėje ugdymo(si) praktikoje.  

Akcijos nuostatus galite peržiūrėti čia.

Apie akcijos veiklas taip pat skaitykite: http://www.svietimonaujienos.lt/respublikine-akcija-kurybine-steam-savaite-darzelyje/

 

Pateikiame dalyvavusių įstaigų ataskaitas apie akcijos "Kūrybinė STEAM savaitė darželyje" vykdytas veiklas.

Vilniaus lopšelis-darželis „Pilaitukas“

Akcijos veiklas organizavo: Inga Bogdevič, Virginija Dagilienė, Sigita Norvilienė.

Dalyvių skaičius: apie 170 vaikų, jų tėvai ir pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Nuo pat pirmųjų dienų vaikas tyrinėja jį supantį pasaulį. Vaikui tai nauja, nepažinta erdvė, kurioje viskas vilioja, domina, o gal kartais ir baugina. Ikimokykliniame amžiuje vaikai ypatingai smalsūs: noriai tyrinėja, kasdien išbando naujus, jiems nežinomus dalykus, stebi, eksperimentuoja su aplinkoje esančiais daiktais. Tai žinodami Vilniaus lopšelio-darželio „Pilaitukas“ pedagogai, stengiasi sukurti aplinką, kuri skatintų vaiką veikti.

O viskas prasidėjo nuo „Bitučių“ grupės tėvelių lauke įrengto Kneipo sveikatingumo tako, kur vaikai gryname ore įrengtame takelyje basomis kojomis eina akmenimis grįstu taku, kuriame kas keliasdešimt centimetrų keičiasi paviršiaus danga – nuo švelnaus smėlio, įvairaus dydžio akmenų iki kankorėžių. Vaikus visuomet domina – „kas gi kutena jų padukus?“ O jei dar kažkas bėgioja ant padukų – tai dar smalsiau... Tada būna pats metas tyrinėti kuo vaikai vaikščioja ir išsiaiškinti kas dar bėgioja ant tos dangos.

Vaikai tyrinėja, eksperimentuoja su viskuo, ką randa aplinkui lauke, grupėje ar kitose darželio erdvėse... Gautas pasiūlymas dalyvauti respublikinėje akcijoje „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ atvėrė galimybę visose grupėse vaikams aktyviai tyrinėti... Tyrinėdami svajojome, kad būtų smagu turėti erdvę, kurioje galėtumėme eksperimentuoti kada tik panorėję. Suprasdama bandymų svarbą vaikams, viena aktyvi „Paukštelių“ grupės mamytė pasisiūlė padėti įgyvendinti šitą mūsų svajonę – suprojektuoti baldus erdvei, kuri jau po truputį tampa tobula laboratorija...

 S. Kneipo taku kopija

Pilaitukas 2019 2

            

  Vilniaus lopšelis-darželis „Drevinukas“

Akcijos veiklas organizavo: Jolanta Žukauskienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė, metodininkė.

Dalyvių skaičius: 50 vaikų, jų tėvai ir pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Mūsų darželyje vyko pažinimų, tyrinėjimų ir atradimų savaitė. Jos tikslas – skatinti vaikus tyrinėti, eksperimentuoti, bandyti, stebėti ir atrasti daug naujų bei netikėtų dalykų. Į darželį atvyko, net chemijos mokslų daktaras, kuris „Tyrinėjimų ir atradimų laboratorijoje“ vaikams rodė daug  įdomių bandymų: kaip pasigaminti „Dramblio dantų pastą“, „Spalvotus tirpalus“ pagamintus iš kobalto medžiagos, „Ugnikalnį“. Kiekvienoje grupėje mažieji tyrinėtojai, norėdami pažinti kuo daugiau pasaulio, kartu su auklėtojomis leidosi į pažinimo kelionę. Atliko paprastus ir smagius mokslinius bandymus: „Kas sunkesnis, kas lengvesnis?“, „Kas skęsta, o kas ne?“, „Iš kur atsiranda lietus?“, „Iš kur atsiranda lelijos?“, „Šokančios razinos“, „Pipiriniai čiuožikai“ ir kt. Pro mikroskopą tyrinėjo įvairius vabalus, matavo „gyvačių“ ilgį,  bandė pripūsti balioną su sodos ir acto tirpalu, piešė ant pieno, taip pat su kopūsto sultimis ir t.t.  Per šią atradimų ir tyrinėjimų savaitę vaikai buvo tarsi pakylėti, kupini džiugių emocijų, lavino vaizduotę, atmintį, įgavo žinių apie mus supantį pasaulį, ir svarbiausia – patyrė atradimo, pažinimo džiaugsmą, bei daugybę neišdildomų įspūdžių, kurie išliks dar ilgai!

2019 Vilniaus Drevinukas 2

 2019 Vilniaus Drevinukas

 

Vilniaus lopšelis darželis „Gilužis“

Akcijos veiklas organizavo: Vida Juršienė, Jūratė Čabienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogės, metodininkės.

Dalyvių skaičius: 22 vaikai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcijos metu darželio ugdytiniai atliko įdomius bandymus:

  1. „Skęsta – neskęsta“. Nulipdėme plastilino rutulius ir išbandėme ar jie skęsta. Įsitikinome, kad nugrimzdo į dugną, po to iš rutulio nulipdėme laivelius, juos nuleidome ant vandens, laiveliai plaukė. Sužinojome ir įsitikinome, kad kai figūros paviršiaus plotas didesnis, tai ta figūra plūduriuoja, nors svoris vienodas su mažesnio ploto figūra.

       Vilniaus Giluzis 2019

  1. „Konstruok“. Konstravimui naudojamos netradicinės medžiagos: skalbinių segtukai, ledų pagaliukai ir kt. Norint, kad statinys nesugriūtų, reikia statyti atsargiai, išlaikant pusiausvyrą. Konstruojant lavėja rankų pirštų judesiai, ugdomas kūrybiškumas. Vaikai labai džiaugėsi, kai gerokai pasipraktikavus pasisekė pastatyti net 20 aukštų bokštą.

 Vilniaus Giluzis 2019 2

       

  1. „Vandens malūnas“. Iš putplasčio ir vienkartinių šaukštų sukonstravome malūną. Vaikai pylė vandenį ir stebėjo, kaip vandens srovė suko malūnėlį. Kai pylė plona srovele, tada malūnėlis sukosi greičiau, o kai vandenį išpylė iš karto – tai malūnėlis nesisuko. Vaikams šis eksperimentas labai patiko ir paliko didelį įspūdį, po jo diskutavo, kur buvo statomi vandens malūnai ir kokiu tikslu.

       Vilniaus Giluzis 2019 3

  1. „Tiltas vandeniu“. Šio bandymo metu buvo padarytos kelios išvados – kai dvi stiklinės stovi vienodame aukštyje – tai vanduo abiejose stiklinėse po tam tikro laiko pasiskirsto po lygiai, o kai pastatome vieną stiklinę aukščiau, kitą žemiau – tai vanduo teka iki tokio lygio, kad vandens lygis abiejose stiklinėse būna vienoje linijoje, t.y. stalo paviršiaus atžvilgiu pasidaro vienodas. Dar vienas bandymas: paėmėme 3 stiklines. Dvejose buvo skirtingų spalvų vanduo – mėlynas ir geltonas, trečia stiklinė, per vidurį, tuščia. Į ją subėgo vanduo iš dviejų stiklinių ir nusidažė žalsva spalva. Kitą dieną vaikai pasakojo, kad bandymą atliko dar ir namuose, parodė šeimos nariams.

        Vilniaus Giluzis 2019 4

  1. „Balionas nesprogsta“. Ant išpūsto baliono užklijavome lipnios juostos gabaliukus. Balioną pradūrėme su adatą, o jis nesprogo. Adata užkemša skylutę ir oras iš baliono neišeina. Viskas priklauso nuo medžiagos elastingumo – baliono guma elastinga, o lipni juosta ne. Vaikai labai stebėjosi, kodėl jis nesprogo, vartė balioną, apžiūrinėjo iš visų pusių.

 Vilniaus Giluzis 2019 5

 

 Vilniaus lopšelis-darželis „Sadutė“

Akcijos veiklas organizavo: Viktorija Zavackienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė

Dalyvių skaičius: 7 vaikai ir pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcija „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje” vyko gegužės 27-31 dienomis. Šią savaitę užbaigė vaikų gynimo dienai skirta šventė, kurioje vaikai aktyviai tyrinėjo, kūrė, sprendė iškilusias problemas aktyviose užduotyse. Šios STEAM savaitės metu visos auklėtojos, kartu su vaikais kūrė STEAM aplinką, kurioje vaikai galėjo aktyviai veikti ir ugdyti kognityvinius procesus, kaip lokomacija ir smulkioji motorika, kalba, dėmesys ir atmintis.  Aktyviomis STEAM veiklomis, naudojant auklėtojų sukurtas priemones nuosekliai ir sistemingai stengėmės įgyvendinti STEAM idėjas kasdieninėje ugdymo(si) praktikoje.

Šios savaitės metu, kaip jau minėta, vyko daug įvairių aktyvių STEAM veiklų, paminėsiu keleta veiklų kurias vykdė darželio grupės.

Lopšelio „Kiškučių“ ir „Pelėdžiukų“ grupėse buvo vykdytos veiklos skirtos lavinti smulkiąją motoriką ir pažinti spalvas. Auklėtojos sukūrė STEAM priemones - “Spalvotasis gėlių kilimėlis”(ant didėlės medžiagos prisiūti lipukai ant kurių vaikai lipdė spalvotas gėles), “Bitutės sparneliai”(įlaminuoti spalvoti sparneliai, prie jų vaikai turėjo prisegti tokios pat spalvos segtukus), “Spalvoti makaronai”(panaudotose jogurto indeliuose ant įtvirtintų pagaliukų vaikai galėjo verti nudažytus makaronus).

Darželio grupės vykdė aktyvias veiklas naudojant sukurtas auklėtojų STEAM priemones skirtas skaičiuoti, pažinti gamtą. Vaikus labiausiai įtraukė ir sudomino veiklos lauko aplinkoje – tai skaičiavimas ir mozaikų kūrimas iš gamtinių medžiagų, piešimas ant plėvelės, figūrų lipdymas iš šakelių, tiltų statymas per iškastą kanalą smėlio dėžėje, šio kanalo ilgio matavimas. Bėgiojimas nupieštu figūrų takeliu, eksperimentavimas su vandeniu, spalvomis, įvairus gamtos tyrinėjimas, ypač patiems pasigaminus mikroskopą iš permatomos plėvelės, vandens ir t.t.

 Vilniaus Sadute 2019

Vilniaus Sadute 2019 2

Vilniaus Sadute 2019 3

Vilniaus darželis-mokykla „Svaja“

Akcijos veiklas organizavo: Leokadija Prokušenko, Jelena Žigel, priešmokyklinio ugdymo pedagogės, vyr. auklėtojos ir Alesia Atamalian, Tatjana Lamauskienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogės, vyr. auklėtojos.

Dalyvių skaičius: 40 vaikų, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Tikslas – ugdyti sveikatos, pažinimo, meninę kompetencijas, skatinti kūrybiškumą susipažįstant su vasaros gamta. Ieškoti kuo įvairesnių formų ir būdų skatinančių vaikų gamtos ir grožio pajautimą. Vaikai įvairiomis formomis ir būdais, atsižvelgiant į amžių buvo supažindinti su gėlių įvairove bei žmogaus ir gamtos sąveika. Būdami gamtoje vaikai pajuto gamtos ir žmogaus harmoniją. Augalai vertinga natūrali medžiaga, kuri padeda lavinti ir skatinti vaikų vaizduotę. Organizuota sveikatos savaitė, leido efektyviai panaudoti turimas žaliąsias darželio lauko erdves. Vaikų kūrybiniai darbeliai puošė įstaigos kiemą.

Vilniaus Svaja 5

Vilniaus Svaja 6

                   

Vilniaus lopšelis-darželis „Šnekutis“

Akcijos veiklas organizavo: Viktorija Karmazaitė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė.

Dalyvių skaičius: 24 vaikai, pedagogė.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcijos metu darželio ugdytiniai atliko įvairius bandymus:

  1.  Druskos ir sodos kristalai. Grupėje auginome du skirtingus kristalus, norėdami palyginti. Vienas – druskos, kitas – sodos. Druskos kristalas pradėjo augti greičiau ir jo pavyko ,,užauginti" daugiau, tačiau jis aplipo visą stiklainį tarsi šerkšnas, o sodos kristalas susitelkė ties įmerktu siūlu. Vaikams buvo įdomu kasdien stebėti pokyčius ir lyginti skirtumus.

   Vilniaus Snekutis 2019

 

  1. Dujų balionas. Į plastikinį butelį įpylėme acto, į balioną įbėrėme sodos, balioną atsargiai, kad neišbyrėtų soda, užmovėme ant butelio kaklelio, pakėlėme balioną, kad soda subyrėtų į butelį ir stebėjome kas bus. Įvykus cheminei reakcijai balionas ėmė pūstis ir pūtėsi kol vyko reakcija. Po eksperimento su vaikais aptarėme kas ir kodėl įvyko, sprendėme ar nuimtas nuo butelio balionas ir užrištas kils į viršų ar leisis. Po to – pamėginome. Balionui nusileidus aiškinomės kodėl jis nusileido. Vaikams šis eksperimentas sukėlė labai daug gerų emocijų.

                Vilniaus Snekutis 2019 2

  1. Plaukiojantis žmogeliukas. Vandeniniu markeriu indelio dugnas buvo išpieštas piešiniu – žmogeliukas su balionu. Įpylėme vandens, palaukėme akimirką, pajudinome ir stebėjome, kaip žmogeliukas atlipo nuo dugno ir ėmė plaukioti, atrodė lyg su savo balionu kyla į viršų. Po eksperimento kalbėjome kodėl taip nutiko.Vilniaus Snekutis 2019 3
  1. Ugnikalnio išsiveržimas. Kartu su vaikais pasigaminome ugnikalnį. Viduje indelis su vandeniu ir raudonais dažais, o aplink padarytas krateris iš folijos. Pasigaminę įbėrėme sodos į vandenį su dažais, išmaišėme ir ėmėme pilti actą. Stebėjome nuostabų ugnikalnio išsiveržimą. Eksperimentas sukėlė džiugias vaikų emocijas ir sulaukė daugiausia dėmesio. Vaikai nenorėjo, kuo ilgiau stebėti ugnikalnio išsiveržimą.

  Vilniaus Snekutis 2019 4

  1. Kiaušinis acte. Šis eksperimentas vienintelis, kuriame nenaudojome vandens, nes stengiausi visą savaitę paskirti eksperimentams susijusiems su vandeniu. Tačiau jis man pasirodė labai įdomus ir tai norėjau parodyti vaikams. Kiaušinį įmerkėme į actą ir palikome per naktį. Kitą dieną jį ištraukėme, nuplovėme ir nagrinėjome. Visas kiaušinio lukštas buvo suiręs, o kiaušinio baltymas pavirtęs tarsi gumine mase. Kiaušinį buvo galima maigyti, lengvai pamėtyti ir stebėti kaip jis atšoka lyg kamuoliukams. Vaikams labai patiko, sudomino, tačiau jie skundėsi prastu acto kvapu.

           Vilniaus Snekutis 2019 5

 Vilniaus lopšelis-darželis „Vėtrungė“

Akcijos veiklas organizavo: Ana Pipilevičienė, Lilija Krasovskaja, vyr. auklėtojos.

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, jų tėvai ir pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

LEGO – populiariausias pasaulyje konstruktorius. Vaikams jis patinka dėl to, kad iš tų pačių dalių galima kurti visiškai skirtingas konstrukcijas. Jeigu suderinsime LEGO konstrukcijų montažus su eksperimentais – gausime puikų STEAM srities projektą. Pažintinė STEAM veikla neįmanoma be konstravimo. Žaisdami su konstruktoriumi, vaikai statė miestą, kelią. Aptarėme, kuriuo keliu gali važiuoti sunkvežimis, o kuriuo lengvasis automobilis – siauru ar plačiu. Kokie namai – žemi ar aukšti. Žaisdami su konstruktoriumi, vaikai tyrinėjo ryšius tarp objektų, jų dydį, formą, kiekį ir taip įtvirtino žinias apie miestą ir kelią. Po žiemos ekskursijos prie važiuojamosios kelio dalies, kur vaikai stebėjo transporto eismą, grupėje buvo atliktas tyrimas – „Kuo skiriasi transporto eismas žiemos ir vasaros metu”. Vaikai sužinojo, kaip žiemą važiuoja automobilis slidžiu keliu ir sausu keliu (slidų kelią padarėme iš satino medžiagos, o sausą kelią iš drobės). Tyrimas skatina vaikus pamatyti, kuo pavojingas žiemą slidus kelias, ir padaryti išvadą. Taigi, organizuojant laisvalaikio užsiėmimus grupėje, vaikams buvo pasiūlyta atlikti tiriamąją veiklą pagal temą „Kodėl važiuodamas keleivis turi prisisegti saugos diržą?”. Vaikai matė, kad staigiai stabdant automobilį, viduje esantis saugos diržu prisegtas žmogeliukas išlaiko savo padėtį, tuo metu kitas, neprisegtas saugos diržu žmogeliukas, negali išlaikyti savo pirminės saugios padėties automobilyje. Buvo atliktas eksperimentas „Šviesoforas stiklinėje”. Mūsų nuomone, STEAM ugdymas leidžia vaikams eksperimentuoti ir patirti pažinimo džiaugsmą.

Vetrunge 2019

Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla

Akcijos veiklas organizavo: Giedrė Čėsnienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė

Dalyvių skaičius: 17 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcijos „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ veiklos vaikams buvo tikros kūrybinės dirbtuvės. Tai tarsi nesibaigianti pramoga. Eksperimentavimas su įvairiomis priemonėmis tapo žaisminga veikla, kartais persikeldavusia ir į namų erdves. Įkeltose nuotraukose veiklos, kurios vaikams teikė didžiausią malonumą, apie jas kalbėjo net kelias dienas.

Pirmoji netikėta užduotis – grupėje ugdytiniai piešė gulėdami po savo kėdute ir stovėdami prie apverstų stalo kojų. Lauke – įspūdingiausias piešimas ant plėvelės, apsuktos aplink medžių kamienus.

Grupėje buvo smagu „gaminti“ saldainių „Skittles“ vaivorykštes, o varžytis, kuris vaikas daugiau saldainių su šiaudeliu įsidės į savo lėkštutę, buvo dar smagiau. Vaikams patiko piešti guašu su dviem magnetais – tai daug sudėtingesnis piešimo būdas net ir įgudusiems menininkams. Smagiai vyko ir spalvotų muilo burbulų gamyba, jų pūtimas bei lapo spalvinimas „burbulų putų“ pagalba. Jiems išdžiūvus pūtimo per šiaudelį technika buvo piešiamos gėlės. Lauke vaikams labai smagu buvo šokinėti „lyginių skaičių labirintu“, skaičiuoti ir ieškoti gamtoje tam tikrų daiktų. Kantresnius vaikus sudomino veikla – su lupa tyrinėti žaidimų aikštelės teritoriją ir į stebėjimo lapą užrašyti vabzdžių, kuriuos aptiko pavadinimus.       

Visų savaitės veiklų nuotraukomis dalijomės „Gudručių“ grupės facebook‘o paskyroje su ugdytinių tėvais. O jiems, kaip supratau iš komentarų, tai tikrai padarė didelį įspūdį.

Ačiū už idėją rengti tokią savaitę – manau darysim taip kasmet ar gal net kelis kartus per metus!

Kauno Vileisiu 2019

Kauno Vileisiu 2019 2 

  Kauno lopšelis-darželis „Dvarelis“

bendradarbiaudamas su Lietuvos aviacijos muziejumi

Akcijos veiklas organizavo: Laima Janauskienė, ikimokyklinio ugdymo auklėtoja metodininkė.

Dalyvių skaičius: 20 „Voveriukų“ grupės ugdytinių, jų tėvai, pedagogai, Lietuvos aviacijos muziejaus atstovai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Buvo organizuota išvyka į Lietuvos aviacijos muziejų. Dalyvavome edukacinėje programoje „Aviacija ir vaikai“. Ugdytiniai susipažino su skraidymo technika, jos skraidymo paslaptimis. Vaikai, kartu su tėvais, lankstė lėktuvėlius, vyko „Lėktuvėlių sklandymo“ varžybos.

   Kauno Dvarelis 2019

Darėme eksperimentą „Skęsta – neskęsta“. Aiškinomės, kodėl ne visi daiktai nuskęsta, ieškojome variantų, kaip padaryti, kad ir jie nuskęstų vandenyje.

       Kauno Dvarelis 2019 2

Atlikome eksperimentą „Muilo burbulai“. Stebėjome vykstančius procesus, susimaišius muilui ir vandeniui. Dažėme vandenį, žiūrėjome, ar į jį įmesti daiktai nusidažė. Eksperimentavome su skirtingų spalvų buteliukais ir vandeniu. Žaidėme su muilo burbulais, juos sprogdinome ir kt.

  Kauno Dvarelis 2019 3

Vykdėme eksperimentą „Tankis“. Mokėmės tiksliai matuoti vandenį, cukrų, maišyti ir dažyti vandenį, tirpinti cukrų, silpna srovele perpilti iš vieno indo į kitą, dirbti komandoje. Rezultatas – trys sluoksniai ir trijų spalvų vanduo („kokteilis“).

Kauno Dvarelis 2019 4

Stebėjome druską, jos tirpimo procesą, skanavome, piešėme „Druskos padėkliukuose“. Rezultatas – pasitelkiant STEAM idėjas sudarytos sąlygos vaikams ugdytis tyrinėjimo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis,  skaičiavimo ir matavimo,  kūrybiškumo bei kitus gebėjimus.

Kauno Dvarelis 2019 5

Kauno lopšelis-darželis „Giliukas“

Akcijos veiklas organizavo: Loreta Praniauskienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė, kūno kultūros pedagogė, metodininkė

Dalyvių skaičius: 15 vaikų, jų tėvai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Respublikinėje akcijoje „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ dalyvavo ankstyvojo amžiaus ugdymo „Žirniukų“ grupės 15 vaikučių, kurių amžius yra 2 – 3 m. Šiame amžiuje labai svarbu lavinti smulkiąją motoriką, todėl mes pasirinkome žaidimus su smėliu ir vandeniu. Pirmiausia vaikai tyrinėjo kinetinį smėlį grupėje – minkė, maigė, mėgino spausti delniukuose ir stebėjo kaip smėlis veržiasi pro pirštus, tikrino jo klampumą, formavo įvairias figūras su formelėmis.

   Kauno Giliukas 2019

Kitas tyrinėjimų etapas vyko lauko žaidimų aikštelėje. Vaikai rankomis čiupinėjo smėlį, žarstė iš vienos saujos į kitą ir stebėjo kaip smėlis byra.  Po to vieną indelį pripylė vandens, o kitą – smėlio. Į indą su vandeniu vaikai bėrė smėlį ir nustatė, kad smėlis skęsta,  „pasislepia“ vandenyje. Į indą su smėliu pylėme vandenį – vanduo kaip mat įsigeria į smėlį – „Dingsta vandenukas“. Vaikai prisigamino šlapio smėlio, iš kurio statė  bokštus, spurgas, ir įvairias kitas figūras.

Trečias etapas vyko – vaikai pagamino pusiau šlapio smėlio kaip prie jūros ir mėgino varvinant smėlį tarp pirštų lipdyti pilis. Pilys gavosi nuostabios, o vaikai norėjo jas lipdyti vėl ir vėl.

Ugdytinių mamos, kurios įsitraukė į veiklą, buvo sužavėtos jų vaikų noru žaisti su smėliu, ypač gaminant „košę makaliošę“. Po tokių užsiėmimų nelabai sekėsi išvilioti vaikučius namo.

Kauno Giliukas 2019 2

 

Kauno lopšelis-darželis „Tukas“

Akcijos veiklas organizavo:  Rūta Žemaitienė , vyr. auklėtoja ir Sandra Bekešiūtė, auklėtoja.

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, jų tėvai ir pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Vaikai aktyviai dalyvavo veiklose, kūrybiškai leido laiką. Priemonės rinktos dauguma iš gamtos. Vaikai jas pažino, eksperimentavo, veikė su jomis grupėje ir lauke. Akcijos „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ veiklos:

Pirmadienis. Vaikai atliko eksperimentą su ekologiškais muilo burbulais. Vandenį, muilą, bei guašą maišė tarpusavyje išgaudami spalvas. Burbulai nusidažė spalvotai. Juos pūtė, stebėjo burbulų antspaudus ant popieriaus.

Antradienis. Sukūrėme basakojį takelį iš gamtinių medžiagų. Vaikai ėjo takeliu iš pradžių užrištomis akimis ir spėliojo ant kokių daiktų yra atsistoję, vėliau – be akių raiščio. Po visko galėjo pasidžiaugti takelį liesdami ir rankomis.

Trečiadienis. Boružėlių gamyba. Tvyrant ore karščiams, grupėje iš šakos atraižų pasigaminom boružėles.

Ketvirtadienis. Pradžiuginome akmenėlius, juos nuspalvindami įvairiais raštais ir spalvomis.

Penktadienis. Lauke ne tik smagu dūkti, šėlti, bet ir mokytis skaičiuoti, pasinaudojant gamtinėmis medžiagomis – „Lapų ir augalų matematika“.

 Kauno Tukas 2019


 

Klaipėdos lopšelis-darželis „Pumpurėlis“ bendradarbiaudamas su

Klaipėdos lopšelis-darželis „Rūta“

Akcijos veiklas organizavo: Rūta Žemaitienė , vyr. auklėtoja ir Sandra Bekešiūtė, auklėtoja.

Dalyvių skaičius: 27 vaikai, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

2019 m. gegužės 10 dieną Klaipėdos lopšelis-darželis „Pumpurėlis“ 4-5 metų vaikai („Saulučių“ grupė) pakvietė socialinius partnerius iš Klaipėdos lopšelis-darželis „Rūta“ susitikti pasivaikščiojimo metu parke ant kalvos ir kartu dalyvauti pramogoje „Kilk, burbulų debesėli!“. Visi turėjo atsinešę muilo burbulines, pūtė burbulus po vieną, grupelėmis ir visi kartu. Vaikai stebėjo, komentavo vėjo nešamų burbulų skrydį, bandė su jais lenktyniauti bėgdami į kalną ir atgal į pakalnę. Stebėjo kaip skrenda  nupūsti  pienės pūkeliai, svarstė, lygino su muilo burbulų skrydžiu.

Kieno burbulas bus didesnis? Galime pūsti ne tik muilo burbulus - puikiai skrenda ir pienių pūkeliai. Patikrinome!

  

Klaipedos Pumpurelis 2019

 

Šiaulių lopšelis-darželis „Coliukė“

bendradarbiadamas su Šiaulių universiteto Botanikos sodas

 

Akcijos veiklas organizavo: Justina Tušienė, specialioji pedagogė – logopedė.

Dalyvių skaičius: 20 vaikų.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogės kartu su priešmokyklinio amžiaus vaikais lankėsi Šiaulių universiteto Botanikos sode ir ten vykdė STEAM veiklas. Nuvykę pasidžiaugė žydinčiomis gėlėmis ir nuostabia aplinka. Vaikams buvo paruošti stebėjimo protokolai pagal kuriuos, stebėdami gamtą, ieškojo pavaizduotų objektų, radę  – užfiksavo savo užrašuose. Vėliau pedagogės su vaikais stebėjo aplink juos esančią aplinką ir atliko užduotį: į savo dėklus rinko gamtinę medžiagą pagal pateiktus paveikslėlius ir užrašus. Po to vaikai svarstyklėmis svėrė rastus daiktus, lygino, kas sunkesnis, lengvesnis  ir dėliojo į paruoštus dėklus nuo sunkiausio iki lengviausio.

Ugdytiniams tokie ieškojimai, tyrinėjimai ir atradimai paliko labai didelį įspūdį. Visi džiaugėsi savo potyriais.

  Siauliu Coliuke 2019

Šiaulių lopšelis-darželis „Pasaka“

Akcijos veiklas organizavo: Laura Bajoriūnė, socialinė pedagogė, metodininkė, Kristina Simanauskienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė, vyr. mokytoja.

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Priešmokyklinio amžiaus vaikai įgyvendino eTwinning projektą „Through mountains of science“ (liet. „per mokslo kalnus“) ir atliko bandymus su vandeniu, spalvomis, ledu bei ilgalaikius eksperimentus.

   Siauliu Pasaka 2019

Po projekto vaikai gebėjo atsakyti į klausimus: „Kas atsitinka sumaišius vieną spalvą su kita?“; „Kas atsitinka dažus lašinant į aliejų?“; „Kas atsitinka ledui, jei ant jo pili druską?“ ir pan.

     Siauliu Pasaka 2019 2

 

Šiaulių lopšelis-darželis „Pasaka“

Akcijos veiklas organizavo: Laura Bajoriūnė, socialinė pedagogė, metodininkė, Mireta Visockienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė, vyr. mokytoja.

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

5 metų vaikai dirbo su knyga „PYKŠT ir POKŠT eksperimentai“. Atliko lauko eksperimentus, bandymus su spalvomis, vandeniu, ledu. Atliekant eksperimentus vaikai spėjo, kaip eksperimentas baigsis, taip pat žymėjo rezultatus eksperimentui pasibaigus, vertino savo darbą. Atlikdami užduotis, vaikai tobulino pažinimo, mąstymo, problemų sprendimo, išvadų darymo įgūdžius.

Kai visos knygelės užduotys buvo atliktos, vaikai ir tėvai buvo pakviesti į renginį „Eksperimentuok su mama ir tėčiu“.

   Siauliu Pasaka 3

    Siauliu Pasaka 2019 4

  

Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

bendradarbiaudamas su Romuvos progimanzija

 Akcijos veiklas organizavo: Žaneta Mickevičienė, Viktorija Tvaskūnienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogės, Stefanija Petrovienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė. Romuvos progimanzijos priešmokyklinio ugdymo pedagogė Asta Urbonė

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Atlikti bandymai:

  1.  „Skęsta-neskęsta“. Pedagogė siūle vaikams pažaisti su akmenukais, kankorėžiais, plunksnomis, kamšteliais, pabandyti  įmesti juos į kibirėlius su vandeniu. Vaikai žaidė, mėtė į vandenį,  ištraukdavo ir vėl mesdavo, stebėdavo kaip jie skęsta.  Pedagogės pasiūlė atspėti, kas atsitiks su plunksnomis, jeigu jas įmesime į vandenį – jos nuskęs ar ne. Vaikai įmetė jas į vandenį, tada siūlė vaikams pažaisti su plunksnelėmis, pabandyti  jas nuskandinti, klausinėjo – „Kas vyksta?“ . Vaikų išvada – „Plunksnelės yra lengvos, todėl neskęsta, akmenukai yra sunkūs,  todėl skęsta“.

     Siauliu Voveraite 2019

  1.  „Lietaus debesėlis“. Vaikai aiškinosi iš kur atsiranda lietus. Kalbėdami apie vandens apytakos ciklą atliko bandymą. Į stiklinį indą vaikai pripylė vandens, palikdami šiek tiek vietos putoms. Ant vandens išspaudė plaukų formavimo putų ir į jas įlašino rašalo. Pedagogės paaiškino vaikams, kad plaukų formavimo putos – tai debesis, o vanduo yra atmosfera. Rašalas prasiskverbs pro putas ir nukris per vandenį. Tai atrodys kaip lietaus lašai.

         Siauliu Voveraite 2019 2

  1. „Sprogsta-nesprogsta“. Vaikai svarstė, kada pripūstas balionas sprogsta. Iš pradžių vaikai pradūrė balioną ir įsitikino, kad balionas sprogsta, o tada pasiūlyta balioną perverti mediniu iešmeliu išilgai, prieš tai pamirkius jį indų ploviklyje. Atlikę bandymą, vaikai pamatė, jog balioną galima pradurti jo nesusprogdinus. Kadangi indų ploviklis sutvirtina pradurtą skylutę ir neleidžia balionui plyšti, nes ją užkemša, kad oras neišeitų. Viskas priklauso nuo medžiagos elastingumo – baliono guma elastinga.

         Siauliu Voveraite 2019 3


  Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

Akcijos veiklas organizavo: Reda Veličko, auklėtoja

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

„Pelėdžiukų“ grupės vaikai vyko į „Atradimų kelionę“, kurioje susipažino su Mėgintuvėliu, perskaitė slaptą laišką, kurį reikėjo iššifruoti su žvakės pagalba. Kelionės metu atliko daug eksperimentų. Išsiaiškino ar balionas su vandeniu sprogs ar ne, ar galima balioną pradurti su smeigtuku, išmoko gaminti krokodilo dantų pastą, stebėjo lavos lempos grožį ir dar daug neįprastų dalykų. Vaikai liko sužavėti eksperimentais, drąsiai bandė, spėliojo, eksperimentavo.

  Siauliu Voveraite 2019 4

 

Šiaulių lopšelis-darželis „Dainelė“

bendradarbiaudamas su Šiaulių Romuvos progimnazija

Akcijos veiklas organizavo: Aldona Švambarienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė, metodininkė.

Dalyvių skaičius: apie 140 vaikų, jų tėvų, pedagogų.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akciją „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ vykdėme gegužės 20-24 dienomis.

Pirmadienis – „Aš auginu“. Visų grupių vaikučiai, kartu su pedagogėmis ir kitais darbuotojais sėjo, sodino augalus, juos prižiūrėjo, tyrinėjo vandens savybes, planavo ir darė įvairius lauko tyrinėjimus.

Antradienis – „Menų diena“. Grojo akmenukais, pagaliukais, dainavo ir šoko lauke. Piešė ant asfalto, smėlyje ir išbandė gamtos spalvas. Žiūrėjo Romuvos progimnazijos auklėtinių spektaklį.

Trečiadienis – „Matematikos diena“. Rinko, skaičiavo, lygino, matavo ir sportuodami skaičiavo tai ką vaikai rinko, atrado, sukūrė.

Ketvirtadienis - Žaidė, kūrė ir pastatė „namą“.

Penktadienis - Loginių žaidimų ir šaškių, domino diena.

STEAM veikla subūrė visą  kolektyvą  bendrai veiklai, skatino vaikų smalsumą, kūrybiškumą ir verslumą. Vaikams ir toliau bus sudaromos sąlygos patirtinio ugdymosi sklaidai.

 Siauliu Dainele 2019 1

Siauliu Dainele 2019 2

Siauliu Dainele 2019 3

Siauliu Dainele 2019 4

 

Šiaulių Petro Avižonio regos centras

bendradarbiaudamas Šiaulių logopedine mokykla ikimokyklinio ugdymo skyriumi

Akcijos veiklas organizavo: Asta  Žvigaitienė, metodininkė.

Dalyvių skaičius: 45 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Vaikai eksperimentavo su balionais, bandė juos pripūsti įdomesniais būdais. Piešė ant pieno, spalvino salotos lapus ir atlikinėjo kitus įdomius eksperimentus.

 Siauliu Avizonio regos centras 2019

 

Šiaulių sanatorinis lopšelis-darželis „Pušelė“

Bendradarbiaudamas su Šiaulių lopšeliu-darželiu „Pasaka“

Akcijos veiklas organizavo: Rima Ručinskienė, metodininkė.

Dalyvių skaičius: 45 vaikų, jų tėvai ir pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Ugdomųjų veiklų metu noriai stebėjome, tyrinėjome ir eksperimentavome su įvairiomis medžiagomis (oru, vandeniu, ledu, pienu). Pasitelkdami pojūčius mokėmės suformuluoti eksperimentų ir bandymų išvadas. Mūsų atlikti bandymai ir eksperimentai: „Ar oro yra visur?“, „Dvispalvė gėlė“, „Tornadas stiklainyje“, „Mirguliuojantis pienas“, „Kiek žmoguje yra vandens?“, „Vulkanas“.

 Siauliu Pusele 2019 3

Panevėžio lopšelis-darželis „Kastytis“

Akcijos veiklas organizavo: Audronė Kriukienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė, metodininkė.

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Gegužės 13-17 d. savaitė buvo skirta šeimai – „Mano šeima nepakartojama, linksma...“. Vaikai gamino darbelius mamytei ir tėveliui. Mamytėms puošėme stiklinius buteliukus stiklo dažais, juos kaitinome ir padarėme puikias dovanėles – vazeles. Tėveliams padarėme paveikslus. Naudojome audinį, įvairias pievose žydinčias gėles, žoles. Plaktukais kalėme ir atspaudėme augalus. Juos įdėjome į rėmelius. Šventinė popietė, skirta šeimai, vyko gegužės 15 d. Vaikai tėveliams paruošė vaisių vėrinukus ir jais pavaišino vakare į šventinę popietę susirinkusius tėvelius. Kiekvienas pasidarė vardų skirtukus, pasipuošė stalus. Laukė susitikimo su tėveliais. Vaikai dainavo daineles, deklamavo eilėraščius, žaidė su tėveliais. Vyko foto sesija. Visiems buvo labai smagu. Tą savaitę taip pat užbaigėme programą „Zipio draugai“. Vaikai džiaugėsi pačia nuostabiausia savaite. Po rytmečio vaikai gyrėsi, kad mamos ir tėčiai nustebo, džiaugėsi, koks mielas  ir puikus buvo pasibuvimas drauge.

Dovanėlės mamytėms.

Panevezio Kastytis 2019

Į veiklas įsitraukė ir mamytė. Ji pagamino dovanėlę ir savo mamai.

Panevezio Kastytis 2019 2

Kalimas plaktuku buvo labai įdomi veikla.

  Panevezio Kastytis 2019 3

 

Mažeikių lopšelis-darželis „Saulutė“

bendradarbiaudamas su Mažeikių viešąją miesto biblioteka

 

Akcijos veiklas organizavo: Rūta Žubikienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė, Renata Bumbliauskienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė,  logopedė.

Dalyvių skaičius: 19 vaikų, pedagogai, bibliotekos darbuotojai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Vilniaus lopšelio-darželio „Saulutė“ priešmokyklinės grupės vaikai visus metus vartė, skaitė, domėjosi grupėje esančiomis bandymų, tyrinėjimų, eksperimentų knygomis. Metų pabaigoje, įsitraukę į akciją „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“. Nusprendėme apsilankyti miesto bibliotekoje ir pasidomėti ten esančiomis bandymų knygomis. Naujas knygeles vaikams pristatė bibliotekos darbuotojai. Susidomėję akcija vaikai knygutes nešėsi ir iš namų, o grupėje atliko bandymus.

Su vaikais išbandėme daugybę puikių užsiėmimų, kurių metu žaidėme ir patyrėme daug gerų emocijų: skaičiavome, skaitėme, atlikome bandymus su spalvomis, kinetiniu smėliu, eksperimentavome su magnetais, buvome įkūrę bandymų laboratoriją, animaciją ir k.t.

Dalyvavimas akcijoje dar kartą įtikino, kad STEM ugdymas yra puiki galimybė įsisavinti  įgūdžiams, siekiant sudominti vaikus patiems išbandyti, patirti, kurti, suprasti, analizuoti ir daryti išvadas.

Mazeikiu Saulute 2019

    Jonavos vaikų lopšelis – darželis „Dobilas“

Akcijos veiklas organizavo: Vilija Gurejeva – Vėžienė, Milda Sadzevičienė, vyr. auklėtojos.

Dalyvių skaičius: apie 35 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcijos „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ dėka atradome įvairių būdų, formų, skatinančių vaikų kūrybiškumą, tyrinėjimą, skaičiavimą ir ekologinių pradmenų ugdymą. Tyrinėjome formas. Matavome ir lyginome. Mokėmės bendrauti ir dirbti komandoje. Užduotys vaikams patiko. Visi noriai  matavo  ūgį, pėdos ilgį, lygino vienas su kito. Vaikams patiko daryti pirštų anspaudus. Vaikai labai noriai pasakojo savo įspūdžius.

Jonavo Dobilas 2019

 

Akcijos veiklas organizavo: Vilija Gurejeva – Vėžienė, vyr. auklėtoja ir Regina Markucevičienė metodininkė.

Dalyvių skaičius: apie 20 vaikų, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Vaikai eksperimentavo su kiaulpienėmis – „Kiaulpienių pieva“. Rūšiavo, skaičiavo, mokėsi dirbti komandoje. Vaikai tiesė spalvotus tiltus – dėliojome pagal daiktus dydį.  Vaikams labai patiko kurti „Svajonių darželį“.

Jonavos Dobilas 2019 2

Jonavos Dobilas 2019 3

Jonavos Dobilas 2019 4

 

Akcijos veiklas organizavo: Daiva Minkevičienė, Laima Stotnienė , vyr. auklėtojos.

Dalyvių skaičius: apie 20 vaikų, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcijos „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ metu vaikai įtvirtino jau žinomas spalvas.  Eksperimentams naudojome akvarelinius dažus, vandenį ir cukrų. Su šiomis priemonėmis bandėme įvairiai lieti spalvas tarpusavyje ir išgauti gražius spalvingus vaizdus. Išpylus vandenį ant lėkštės dugno liko susiliejusios spalvos, tai labai stebino vaikučius, aptarėm kodėl taip įvyko. Akcijos veiklos skatino tyrinėti, eksperimentuoti, kurti.  Mokėmės bendradarbiauti ir dirbti komandoje.

Jonavo Dobilas 2019 6

Akcijos veiklas organizavo: Danguolė Gražienė, Stanislava Miliauskienė, vyr. auklėtojos.

Dalyvių skaičius: 20 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Vaikai mokėsi iš nurodyto skaičiaus (10 vnt.) medžio kaladėlių ir (2 vnt.) plokščių pastatyti savo mašinėlei garažą. Žaidybinio – kūrybinio proceso metu jie atrado savitą sprendimo būdą, kaip per 10 min. pastatyti kuo tvirtesnį, įdomesnį ir gražesnį garažą. Ši veikla skatino tyrinėti, eksperimentuoti, kurti, bandyti ir klysti. Vaikai aptarė ir įvertino savo garažo privalumus ir trūkumus.

Jonavos Dobilas 2019 7

 Akcijos veiklas organizavo: Daiva Tuskienė, Anastasija Ivanauskienė, auklėtojos ir Vida Masteikienė, vyr. auklėtoja bendradarbiaudamos su Koncerno „Achemos grupė“ narė „Gaschema“

Dalyvių skaičius: 40 vaikų, jų tėvai, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Išbandėme kokius eksperimentus, mes galime padaryti naudojant sausą ledą. Į pagalbą pasitelkėme partnerius – „Gaschemos“ atstovus. Jie atvyko į darželį, pravedė įdomią ir informatyvią pamoką – pramogą su sausu ledu. Vaikai galėjo palyginti sausą ir įprastą ledą. Pamatyti, kaip sausas ledas reaguoja su karštu vandeniu. Kokia reakcija vyksta su indų plovikliu. Taip pat pasivaišinti sultimis į kurias įdėta sauso ledo.

Vaikams labai patiko stebėti reakcijas su sausu ledu, jiems tai nebuvo matyta ir išbandyta. Sužinojo daug naujovių, terminų, potyriu.

   Jonavo Dobilas 2019 8

 

Tauragės lopšelis-darželis „Kodėlčius“

Akcijos veiklas organizavo: Rasa Damulytė, Milana Beišienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogės, metodininkės ir Daiva Neverovienė, meninio ugdymo pedagogė, metodininkė.

Dalyvių skaičius: 50 vaikų, pedagogai.

Veiklų metu bendradarbiauta su: Tauragės apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu; Tauragės krašto muziejumi; Tauragės B. Baltrušaitytės biblioteka; Norkaičių amatų centru.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Aktyvios vaikų veiklos darželyje vyko dešimt dienų. Pedagogėms kilo idėja įrengti tyrinėjimų, atsipalaidavimo, aktyvias sporto erdves ne tik patalpoje, bet ir lauke. Taip pat kilo mintis paįvairinti veiklas pažintinėmis išvykomis, edukacijomis.

Grupėse įrengtos tyrinėjimų ir eksperimentų erdvės – ,,Smalsučių laboratorijos“. Mažieji tyrinėtojai grupelėmis, naudodamiesi įvairiais tyrinėjimo instrumentais, darė įvairius eksperimentus: „Ugnikalnio išsiveržimas“, „Kaip veikia gerosios ir  blogosios bakterijos“, „Vandens apytakos ratas“  ir t.t.

„Oro ir vandens kova”. Vaikai suprato, kad oras akimis yra nematomas: nors indas atrodo tuščias, jis pilnas oro, kuris priešinasi vandeniui, neleisdamas jam įtekėti į vidų.

Taurages Kodelcius 2019

„Vandens ir oro galios”. Pagal schemas sukonstruotomis priemonėmis vaikai tyrė, ar vanduo gali pasukti ratą, ar gali iš vietos pastumti daiktus ir kokio stiprumo srovės tam reikia. Vaikai darė išvadas ir įsitikino, kad vanduo ir oras gali stumti kitus kūnus, kad šis poveikis priklauso nuo srovės stiprumo ir kūnų dydžių.

„Oras gali nešti daiktus”. Vaikai patyrė, kad aplink mus pilna oro, kad objektai krenta skirtingu greičiu patirdami oro pasipriešinimą.

Lauko erdvės –  taip pat kaip tyrinėjimo ir eksperimentavimo laboratorijose vaikams sudarytos sąlygos stebėti ir dalyvauti įvairiuose užsiėmimuose: sodinti, laistyti augalus. Jie stebėjo besiskleidžiančius liepos medžio žiedus, matavo, bandė nustatyti jos amžių, tyrinėjo lapus, vaišinosi liepų arbata.

Lauko erdvėje ,,Kodėlčiukų makaliūzės“ - iš namų sunešti gėlių žiedai, šakelės ar lapeliai buvo įlaminuoti, ir vaikai galėjo kūrybiškai papuošti juos dažais.

Taurages Kodelcius 2019 2

„Spalvų makaliūzė”. Tyrinėjimui ir kūrybiniai veiklai buvo panaudota: vanduo, dažai, popierius, markeriai. Vaikai tyrinėjo ir darė išvadas apie spalvų susiliejimą ir virtimą kitomis. Taip pat apie spalvų liejimąsi ant sauso ir šlapio popieriaus.

Taurages Kodelcius 2019 3

„Sveikuoliškoje basakojų lauko erdvėje“ vaikai aktyviai ir linksmai sportavo, išbandė basakojų pojūčių takelį.

Taurages Kodelcius 2019 4

Teminės išvykos į policijos komisariatą, Pagramančio regioninį parką ir biblioteką sustiprino tai, apie ką kalbėjomės kasdien. O Norkaičių amatų centre vaikai išbandė vilnos vėlimo techniką, susipažino su verpste, vilnos verpimu. Tai neįkainojami įspūdžiai ir patirtis vaikams.

Taurages Kodelcius 2019 5

Vaikams buvo užduodami probleminiai klausimai, stengiamasi atpažinti tam tikras problemas. Stengiamasi sudaryti kuo geriausias sąlygas kurti, eksperimentuoti, perprasti savo pojūčius, išreikšti iniciatyvumą, drąsą išbandyti naujus dalykus ir netgi klysti. Veiklų metu vaikai ugdėsi gebėjimą reikšti save, argumentuoti savo nuomonę, išklausyti kitus, diskutuoti, bendrauti ir bendradarbiauti.

Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Eglutė“

bendradrabiaudamas su Ukmergės Vlado Šlaito viešoji biblioteka

Akcijos veiklas organizavo: Vida Barinova priešmokyklinio ugdymo pedagogė, metodininkė ir Loreta Kalesnykienė. priešmokyklinio ugdymo pedagogė.

Dalyvių skaičius: 39 vaikų, pedagogai.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcijos „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ metu vaikai atliko šias veiklas:

  1. Viskas apie kiaulpienę (veikla lauke ir grupėje). Vaikai ieškojo pienių savo darželio teritorijoje ir už jo ribų. Visi kartu diskutavo, kodėl saulėtose vietose jų yra mažai, o pavėsyje daug. Pienes vaikai ragavo, stebėjo per padidinamąjį stiklą, tepė pienės koteliu ant balto audinio, kitą dieną bandė išskalbti dėmes. Vaikai piešė piešinius su pienių žiedais ir lapais. Džiovino pienių žiedus tarp laikraščių, ragavo pienių medaus.

Ukmerges Eglute 2019

  1.  Paveikslėliai iš lauko augalų (veikla lauke). Vaikai darželio aplinkoje ieškojo augalėlių. Iš jų kūrė asmeninius paveikslėlius. Kiekvienas vaikas sugalvojo savo paveikslėliui pavadinimą ir svarstė, kam jį padovanos.

Ukmerges Eglute 2019 1

  1. Skaitmenų puošimas ir skaičiavimas su gamtine medžiaga (veikla lauke). Vaikai ant skaitmens dėliojo akmenukų ir pupų tiek, koks užrašytas skaitmuo ant kortelės.

Ukmerges Eglute 2019 3

  1. Pupų ir pupelių rūšiavimas (veikla lauke). Smulkiosios motorikos lavinimui skirta veikla. Pincetu rūšiavo pupas ir pupeles. Iš vienos dėžutės skyriaus pinceto pagalba dėjo į kitą.
  2. Žaidimas iš aplinkoje rastos gamtinės medžiagos (veikla lauke). Iš pagaliukų pagamino rėmelius žaidimui „Kryžiukai – nuliukai“. Panaudojo medžio ripkeles ir akmenukus iš lauko „Sveikatingumo takelio“.

Ukmerges Eglute 2019 4

 Veiklų refleksija. Vaikai tyrinėjo, eksperimentavo, kūrybiškai veikė, patys kūrė erdves. Jie pastebėjo, kad pavėsyje pienių žydi daugiau, nes jas mažiau veikia saulė ir jos turi daugiau drėgmės, nes žemė drėgnesnė pavėsyje. Pienių skonis kartus, bet jos turi daug naudingų medžiagų. Su pienių žiedais ir lapais galima piešti! Išgauti geltoną ir žalią spalvas. Pienėmis išteptas audinys, neišsiplauna. Sužinojo, kad yra medžiagų, kurių paviršius lipnus ir vaikai gali ant jų kurti. Skaičiavimui vaikai gali naudoti gamtinę medžiagą. Taip pat jie įtvirtino skaitmenis. Pincetų pagalba lavino rankos raumenis, rankos – akies koordinaciją. Vaikai išmoko žaisti naują žaidimą „Kryžiukai-nuliukai“, mokėsi iš nepažįstamoje aplinkoje esančių daiktų susikonstruoti šį žaidimą patys.

 

 

Rokiškio lopšelis-darželis „Varpelis“

 Akcijos veiklas organizavo: Nida Šaparnienė, auklėtoja, Inga Čičinskienė, vyr. auklėtoja ir Laimutė Lašienė, metodininkė, bendradarbiaudamos su Visuomenės sveikatos biuro specialistė Agafija Kartenienė.

Dalyvių skaičius: 158 vaikų, 19 pedagogų.

Trumpa informacija ir refleksija apie akcijos eigą ir rezultatus.

Akcijoje „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje“ dalyvavo visos lopšelio-darželio grupės. Visą savaitę vaikai išbandė daugybę puikių užsiėmimų netradicinėse lopšelio-darželio erdvėse. Jų metu žaidė kitaip ir patyrė netikėtus raidžių, skaičių, spalvų pažinimo, skaičiavimo, rūšiavimo, brėžinių skaitymo, kūrybos, architektūros būdus, išbandė inovatyvių skaitmeninių technologijų galimybes. Siekdami vaikus sudominti, skatindami tyrinėti, kurti, analizuoti, daryti išvadas, pedagogai dalinosi netradicinėmis idėjomis, kurias integravo į kasdieninę ugdomąją veiklą. Keletą veiklų organizavo ir vedė visuomenės sveikatos biuro specialistė Agafija Kartenienė. Akcijos metu vaikai kūrybiškai ir aktyviai veikė, tobulino savo kompetencijas.

Rokiskio Varpelis 2019

Korupcijos prevencija

Duomenų apsauga

Teisinė informacija